Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Conformiteit en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Huurovereenkomst
Artikel 14 - Betaling
Artikel 15 - Klachtenregeling
Artikel 16 - Geschillen
Artikel 17 - Aansprakelijkheid
Artikel 18 - Intellectuele eigendommen
Artikel 19 - Privacy
Artikel 20 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 21 - Wijziging van de algemene voorwaarden of diensten
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
Naam onderneming: Publicity-Line (ONP: Werner Vanden Eynden)
Handelend onder de namen: IkBlijfThuis, IkBlijfThuis.be, ikweethet.be, IkBlijfThuisWonen(.be) (deze laatste wordt uitgefaseerd)
Administratief adres (ONP):
Nieuwendijk 52
2990 Wuustwezel
België
Adres winkel:
Bredabaan 469
2990 Wuustwezel
België
Telefoonnummer: (+32) (0)3 669 99 60
E-mail: info@ikblijfthuis.be
Ondernemingsnummer: 0631383886
Btw-nummer: BTW BE 0631.383.886
Wij behouden ons het recht voor de recentste producten te leveren, ons door de fabrikant toegeleverd. Deze kunnen (licht) gewijzigd, verbeterd of gerestyled zijn. Medische ontwikkelingen zijn bepalend voor welke producten geleverd worden: enkel de laatste technologieën worden toegepast. Hierdoor kan het nieuwe product licht afwijken van de afbeelding en/of afmetingen zoals op de webshop gepubliceerd. We streven ernaar om zo snel mogelijk de meest recente afbeeldingen (en technische informatie) van producten te uploaden.
§ A - Bij levering van producten:
§ B - Bij levering van diensten:
Alle informatie omtrent retourneren kunt u hier terugvinden.
Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending voorgelegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.
De consument is aansprakelijk voor alle risico’s bij het terugsturen van het product of producten.
Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument zelf, is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het product.
De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.
de levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
De ondernemer behoudt zich het recht voor om zonder voorafgaande aankondiging prijzen te wijzigen. Eenmaal een overeenkomst werd gesloten, wordt de prijs van het betreffende product en/of dienstverlening uiteraard niet meer veranderd. (Zie lid 1 van dit artikel.)
Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst. Als de fabrikant een uitgebreidere garantie voorziet dan de wettelijke, kan de consument rechtstreeks met de fabrikant contact opnemen wanneer de wettelijke garantietermijn verlopen is.
bij artikelen met een korte levensduur, of slijtageartikelen.
§ A - Opzegging
§ B - Verlenging
§ C - Duur
Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%, tenzij het gaat om producten die op maat moeten worden gemaakt. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500; 10% over de daaropvolgende € 2.500 en 5% over de volgende € 5.000 met een minimum van € 40. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.
Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Bij betwistingen zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen bevoegd.
De zo bepaalde keuze van het toepasselijk Belgisch recht en de bevoegde rechtbanken van Antwerpen (België) doet geen afbreuk aan de toepassing ten aanzien van de klant van de bindende bepalingen van de wet van de lidstaat van de Europese Unie waar die verblijft als die hem een betere bescherming bieden dan de Belgische bepalingen, of aan de bevoegdheid van een andere rechtbank die aangewezen wordt door het toepasselijk recht van de Europese Unie.
Een onfeilbare en correcte e-mailtransmissie kan niet worden gegarandeerd. De overgebrachte informatie kan worden onderschept, gewijzigd of vernietigd. Ze kan verloren gaan, te laat of onvolledig aankomen of een virus bevatten. IkBlijfThuis kan dan ook onmogelijk verantwoordelijk worden geacht voor een vergissing of een weglating in de inhoud van de boodschap als gevolg van de elektronische transmissie.
IkBlijfThuis.be geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld (uw gegevens worden bijvoorbeeld onder andere geëncrypteerd). Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden.
Wij bewaren uw gegevens zolang u cliënt van ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bewaren totdat u aangeeft dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Als u dit bij ons aangeeft, zullen wij dit tevens opvatten als een vergeetverzoek. Op grond van toepasselijke administratieve en wettelijke verplichtingen dienen wij facturen met uw (persoons)gegevens te bewaren. Deze gegevens zullen wij dus voor zolang de toepasselijke termijn loopt bewaren (deze termijn bedraagt in België momenteel minimum 7 jaar na het einde van het jaar waarin de laatste overeenkomst werd gesloten). Medewerkers hebben echter geen toegang meer tot uw cliëntprofiel en documenten die wij naar aanleiding van uw opdracht hebben vervaardigd.
In voorkomende gevallen kan IkBlijfThuis.be op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van uw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. In een dergelijk geval zijn wij gedwongen uw gegevens te delen, maar wij zullen ons - binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt - daartegen verzetten.
IkBlijfThuis.be heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming.
Wij verstrekken uw gegevens aan derden enkel en alleen in zoverre dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst of dienst (zoals bijvoorbeeld post- of pakketbedrijven). Uw betalingsgegevens worden verwerkt door een externe partner, namelijk Stripe. Stripe is een snelle en veilige betaaldienst. Uw gegevens voor online aankopen worden verwerkt door onze partner One.com. One.com is onze partner waarmee wij onze website en webshop uitbaten. Ook onze partners gaan met uiterste zorg om met uw gegevens en delen uw persoonsgegevens niet met anderen, tenzij in verband met gewettigd fiscaal of strafrechtelijk onderzoek.
IkBlijfThuis behoudt zich het recht voor om op ieder ogenblik wijzigingen aan te brengen aan zijn website, zijn procedures en zijn algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden die van kracht zijn op het ogenblik van de bestelling door de klant zijn aldus de referentievoorwaarden tenzij een administratieve of overheidsinstantie een wijziging van deze voorwaarden oplegt. In dat geval kunnen deze wijzigingen van toepassing zijn op bestellingen voorafgaand aan de wijziging.
Laatste update: 22 september 2022